СЕДМИ РАЗРЕД-ТЕМЕ ОД -01.09.2020.(све теме су ту ,пронађи их клизачем ,теме су једна испод друге постављене)
СЕДМИ РАЗРЕД ОД - 01.09.2020.
ТЕМА ЧАСА:СЛОБОДНА КОМПОЗИЦИЈА ЛИНИЈА.Смислите композициу,различитих линија. То могу бити различити облици које ћете поунити линијама, композиција је слободна, може бити цвет или гометријске облике можете попунити са линијама или ,иницијали које можете да попуните различитим линијама. Линије могу бити: танке, дебеле, таласасте, изломљене, испрекидане и тако даље,изаберите комбинацију матријала коју желите оловка и туш и перо ,фломастери воштане боје или темпером и четкицом насликајте линије.,Попуните са што више линија ликовни рад и позадину, немојте бојити површине али користите линије у боји да попуните рад Будите оригинални, користите машту и смислите занимљиву композицију линија.Ако нешто није јасно питајте може и преко вибера и преко е-маила ,наставница ликовне културе, завршене радове донесите у школу по следећем распореду:
7-1 и 7-2 четвртак или петак 17.09.2020. или 18.09.2020. завршене радове и потписане сакупите први час и ја ћу узети радове да их оценим
7-3 понедељак 14.09.2020.завршене радове и потписане сакупите први час и ја ћу узети радове да их оценим
ТЕМА ЧАСА:КОМПОЗИЦИЈА,Ликовна композиција је распоред ликовних елемената у одређеном простору,компоновати значи саставити организовати уметничко дело. Ликовни елементи ове теме и задатка су геометријски облици, изаберите облике које желите, распоредите их по одређеним правилима .Поделите лист папира на 6 једнаких делова-поља оловком и лењиром.У простор сваког поља распоредите геометријске облике по следећим правилима није важан редослед али морате имати свих 6 ликовниих композиција:
1.УСПРАВНО
2.ВОДОРАВНО
3.КОСО
4.КРУЖНО
5.ПИРАМИДАЛНО
6.СЛОБОДНО
геометријски облици могу имати различите величине и могу бити обојени различитим бојама бојте облике фломастерима (касније ћу поставити фотографију)наставница ликовне културе,ако нешто није јасно питајте.
7-1и7-2-Завршене радове донесите у школу по следећем распореду:од 01.10.и најкасније до08.10. искључиво среда четвртак или петак кад сте у школи скупите радове и донесите у зборницу потражите ме прва два часа предати све радове потписане
7-3-од 29.09.2020.или најкасније 05.10.2020.предати све радове -потписане
ТЕМА ЧАСА:АРАБЕСКА,Арабеска је декоративни линеарни цртеж бескрајна шара који има мотив цвећа, лишћа и геометријских облика.Цвеће и лишће је стилизовано што значи да је цвеће и лишће нацртано једноставније -геометризовано више симетрично без реалног цртања линија структуре правог листа као из природе него више геометризован цртеж са што више симетричних линија правих и закривљених .Друге мотиве осим цвећа лишћа и геометријских облика немојте користити .Нацртајте полазни мотив на средини листа оловком- цвет и додајте лишће са четири стране или више и линије, додајте даље између листова и геометријске облике и продужите линије додајте и даље мноштво облика, цвећа и лишћа, лозица итд.важно је да попуните цео лист и да спојите све линије, затим пређите фломастером у боји коју ви изаберете преко оловке изаберите само једну боју ако неко жели може уместо фломастером прећи преко оловке црним тушем или тушем у боји ,ако нешто није јасно питајте (касније ћу поставити фотографију) наставница ликовне културе ,Завршене радове донесите због оцењивања обавезно зато што је квартал, и морате имати оцене, по следећем распореду :
7-1 и 7-2 завршене радове и потписане скупите и донесите у школу16.10.2020. или најкасније 23.10.2020. потражите ме у зборници или предајте наставницима који су у зборници ако нисам ту да оставе рад на мој сто
7-3 предати рад 12.10.2020.или најкасније19.10.2020.потписане радове скупити и потражите ме у зборници
ТЕМА ЧАСА:ПРОПОРЦИЈЕ -ПОРТРЕТ, Пропорција је однос величина размера где помоћу мањих величина колико се садрже у већој мери можемо одредити све остале величине .Лепота облика се односи на складне пропорције људског тела и лица.За успешан портрет је неопходна пропорција људске главе и лица ,скица и конструкција .Поделите лист на половину оловком и усправно и по средини листа водоравно на усправној линији одредите половину и забележите линијом водоравном ту ћете цртати главу испод назначите врат и рамена значи цртате главу врат и рамена ,вратите се на простор где цртате главу и бар 1 cm повуците линију где почиње коса да би цео портрет стао у простор вашег листа папира формирајте правоугаоник затим ту висину главе поделите на половину и ту повуците линију и ту цртате очи и изнад су обрве, затим поделите на једну трећину и ту цртате нос и једну четвртину ту цртате уста ,на замишљеној линији почетак обрва и замишљеној линији испод носа се цртају уши са спољашње стране лица, одредили смо пропорцију лица ако је пропорција лица портрета који цртате другачија ви померате незнатно где цртате очи или нос или уста .Нацртајте портрет друга или другарице или брата или сестре или нацртајте свој аутопортрет гледајући се у огледало или у неку своју већу фотографију.Цртате оловком и можете да шрафирате косу. Облик ока је важан ,око има капак ,уста нису једна црта него постоји и горња и доња усна нос тек незнатно нацртајте нос једноставно без линија са стране носа , Портрет лице цртамо окренто право-амфас ,обратите пажњу на завшетек рада заокружите главу и лице и у облику овалном ,глава је овална .елипса ако желите бришите помоћне линије или их оставите, целу конструкцију . --- За ученике који желе да прошире своја знања објаснићу појам визирања Визирање или мерење помоћу оловке коју држите у десној руци која је исрављена скроз није савијена у лакту, затворите лево око и посматрајте десним оком због оштрине погледа, палцем мерите на оловци да ли сте добро одредили пропорцију лица, мера од почетка главе где почиње коса до места где се цртају очи треба да се садржи још једном у висину главе уствари да је на половини висини главе, мера од почетка браде до почетка усана треба да се садржи четири пута у целу висину и трећина од браде до носа у целу висину иде три пута бројите и меру понављајте да добијете мере то је мерење од ока помоћу оловке и не треба вам лењир .(касније ћу поставити фотографију рада ученика )прочитајте у уџбенику текст пропрције људске главе и пропорције људског тела, ако нешто није јасно питајте ,понављам цртате само обчином оловком , наставница ликовне културе .Завршене радове и потписане донесите у школу по следећем распореду:
7-1 и7-2 -02..02.2021. понедељак или најкасније 05.02.2021.петак
7-3 - 01.02.2021. понедељак
ТЕМА ЧАСА :ПЕРСПЕКТИВА ,ЛИНЕАРНА ПЕРСПЕКТИВА-УЛИЦА За Линеарну перспективу је важна тачка недогледа у њој се секу све паралелне линије које се спајају у једној тачки, то су помоћне линије,поступак цртања је следећи ,тачка се одреди отприлике на средини листа и наслони лењир на ту тачку и извлаче линије оловком према угловима листа и левој и десној страни листа ,више помоћних линија да би имали утисак дубине простора ,сви облици су већи ближе нама и мањи у даљини,замислите једну улицу и цртајте куће и зграде и зидове и кровове и и прозоре и одредите пут и тротоаре,зеленило ,лампе и обојте бојама по избору темпере,фломастери,дрвене, воштане ,суви пастел или комбинација техника ,проширите своје знање прочитајте у уџбенику-Перспектива од 46.-до 48.стр.касније ћу поставити фотографије радова ученика.Завршене радове потписане предајте по следећем распореду:
7-1 и 7-2 . 09.03.2021. уторак или 12.03 .2021. петак
7-3 -08.03.2021. понедељак
Коментари
Постави коментар