СЕДМИ РАЗРЕД-ТЕМЕ ОД -01.09.2020.(све теме су ту ,пронађи их клизачем ,теме су једна испод друге постављене)





 СЕДМИ РАЗРЕД ОД - 01.09.2020.

ТЕМА ЧАСА:СЛОБОДНА КОМПОЗИЦИЈА ЛИНИЈА.Смислите композициу,различитих линија. То могу бити различити облици које ћете поунити линијама, композиција је слободна, може бити цвет или  гометријске  облике можете попунити са линијама или  ,иницијали које можете да попуните различитим линијама. Линије могу бити: танке, дебеле, таласасте, изломљене, испрекидане и тако даље,изаберите комбинацију матријала коју желите оловка и туш и перо ,фломастери воштане боје или темпером и четкицом насликајте линије.,Попуните са што више линија ликовни рад и позадину, немојте бојити површине али користите линије у боји да попуните рад Будите оригинални, користите машту и смислите занимљиву композицију линија.Ако нешто није јасно питајте може и преко вибера и преко е-маила ,наставница ликовне културе, завршене радове донесите у школу по следећем распореду:

7-1 и 7-2 четвртак или петак 17.09.2020. или 18.09.2020. завршене радове и потписане  сакупите први час и ја ћу узети радове да их оценим

7-3 понедељак 14.09.2020.завршене радове  и потписане сакупите први час и ја ћу узети радове да их оценим

ТЕМА ЧАСА:КОМПОЗИЦИЈА,Ликовна композиција је распоред ликовних елемената у одређеном простору,компоновати значи саставити организовати уметничко дело. Ликовни елементи ове теме и задатка су геометријски облици, изаберите облике које желите, распоредите их по одређеним правилима .Поделите лист папира на 6 једнаких делова-поља оловком и лењиром.У простор сваког поља распоредите геометријске облике по следећим правилима није важан редослед али морате имати свих 6 ликовниих композиција:

1.УСПРАВНО

2.ВОДОРАВНО

3.КОСО

4.КРУЖНО

5.ПИРАМИДАЛНО

6.СЛОБОДНО

геометријски облици могу имати различите величине и могу бити обојени различитим бојама  бојте облике фломастерима (касније ћу поставити фотографију)наставница ликовне културе,ако нешто није јасно питајте.

       7-1и7-2-Завршене радове донесите у школу по следећем распореду:од 01.10.и најкасније до08.10. искључиво среда четвртак или петак кад сте у школи скупите радове и донесите у зборницу потражите ме прва два часа  предати све радове потписане 

7-3-од 29.09.2020.или најкасније 05.10.2020.предати све радове -потписане 



ТЕМА ЧАСА:АРАБЕСКА,Арабеска је декоративни линеарни цртеж бескрајна шара који има мотив цвећа, лишћа и геометријских облика.Цвеће и лишће је стилизовано што значи да је цвеће и лишће нацртано једноставније -геометризовано више симетрично  без реалног цртања линија структуре правог листа као из природе него више геометризован цртеж са што више симетричних линија правих и закривљених .Друге мотиве осим цвећа лишћа и геометријских облика немојте користити .Нацртајте полазни мотив на средини листа оловком- цвет и додајте лишће са четири стране или више и  линије, додајте даље између листова и  геометријске облике и продужите линије додајте и даље мноштво облика, цвећа и лишћа, лозица итд.важно је да попуните цео лист и да спојите све линије, затим пређите фломастером у боји коју ви изаберете преко оловке изаберите само једну боју ако неко жели може уместо фломастером прећи преко оловке црним тушем или  тушем  у  боји ,ако нешто није јасно питајте (касније ћу поставити фотографију) наставница ликовне културе ,Завршене радове донесите због оцењивања обавезно зато што је квартал, и морате имати оцене, по следећем распореду :

7-1 и 7-2 завршене радове и потписане скупите и донесите у школу16.10.2020. или најкасније  23.10.2020. потражите ме у зборници или предајте наставницима који су у зборници ако нисам ту да оставе рад на мој сто 

7-3 предати рад 12.10.2020.или најкасније19.10.2020.потписане радове скупити и потражите ме у зборници



ТЕМА ЧАСА:ОРНАМЕНТ,Орнамент је украс ,главна карактеристика орнамента је ритмичко понављање мотива од којих је састављен .Користите мотиве цвећа ,лишћа и геометријске мотиве,цвеће и лишће мора бити стилизовано,геометризовано ,једноставније симетричних латица  ружа, лотоса и осталих цветова ,мотиви се морају понављати ,користите лењире и шестаре и оловком нацртајте орнамент на средини листа у централном делу компонујте орнамент .Замислите да је простор вашег листа тепих или део зида или украсни керамички предмет и обојте и линије и површине , за разлику од арабеске  где сте линијама представили декоративни цртеж сада су и обојене површине веома важне, обојте орнамент бојама по избору и позадину.(касније ћу поставити фотографију).Завршене радове и потписане донесите по следећем распореду:
7-1 и 7-2 завршене радове и потрписане скупите и донесите у зборницу 06.11. или најкасније 13.11.2020.
7-3-09.11.2020. или најкасније16.11.2020. завршене радове и потписане скупити и предати у зборници 



ТЕМА ЧАСА:ПРОПОРЦИЈЕ -ПОРТРЕТ, Пропорција је однос величина размера где помоћу мањих величина колико се садрже у већој мери  можемо одредити све остале величине .Лепота облика се односи на складне пропорције људског тела и лица.За успешан портрет је неопходна пропорција људске главе и лица ,скица и конструкција .Поделите лист на половину оловком и усправно и по средини листа водоравно на усправној линији одредите половину и забележите линијом водоравном ту ћете цртати главу испод назначите врат и рамена значи цртате главу врат и рамена ,вратите се на простор где цртате главу и бар 1 cm повуците линију где почиње коса да би цео портрет стао у простор вашег листа папира формирајте правоугаоник затим ту висину главе поделите на половину и ту повуците линију и ту цртате очи и изнад су обрве, затим поделите на једну трећину и ту цртате нос и једну четвртину ту цртате уста ,на замишљеној линији почетак обрва и замишљеној линији испод   носа се цртају уши са спољашње стране лица, одредили смо пропорцију лица ако је пропорција лица портрета који цртате другачија ви померате незнатно где цртате очи или нос или уста .Нацртајте портрет друга или другарице или брата или сестре или нацртајте свој аутопортрет гледајући се у огледало или у неку своју већу фотографију.Цртате оловком и можете да шрафирате косу. Облик ока је важан ,око има капак ,уста нису једна црта него постоји и горња и доња усна нос тек незнатно нацртајте  нос једноставно без линија са стране носа , Портрет лице цртамо окренто право-амфас ,обратите пажњу на завшетек рада заокружите главу и лице и у облику овалном ,глава је овална .елипса  ако желите бришите помоћне линије или их оставите, целу конструкцију .    ---  За ученике који желе да прошире своја знања објаснићу појам визирања Визирање или мерење помоћу оловке коју држите у десној руци која је исрављена скроз није савијена у лакту, затворите лево око и посматрајте десним оком због оштрине погледа, палцем мерите на оловци да ли сте добро одредили пропорцију лица, мера од почетка главе где почиње коса до места где се цртају очи треба да се садржи још једном у висину главе уствари да је на половини висини главе, мера од почетка браде до почетка усана треба да се садржи четири пута у целу висину и трећина од браде до носа у целу висину иде три пута бројите и меру понављајте да добијете мере то је мерење од ока помоћу оловке и не треба вам лењир .(касније ћу поставити фотографију рада ученика )прочитајте у уџбенику текст пропрције људске главе  и пропорције људског тела, ако нешто није јасно питајте ,понављам цртате само обчином оловком , наставница ликовне културе .Завршене радове и потписане донесите у школу по следећем распореду:

7-1 и7-2 -02..02.2021. понедељак или најкасније 05.02.2021.петак

7-3 - 01.02.2021. понедељак



ТЕМА ЧАСА :ПЕРСПЕКТИВА ,ЛИНЕАРНА ПЕРСПЕКТИВА-УЛИЦА За Линеарну перспективу је важна тачка недогледа у њој се секу све паралелне линије које се спајају у једној тачки, то су помоћне линије,поступак цртања је следећи ,тачка се одреди отприлике на средини листа и наслони лењир на ту тачку и извлаче линије оловком према угловима листа и левој и десној страни листа ,више помоћних линија да би имали утисак дубине простора ,сви облици су већи ближе нама и мањи у даљини,замислите једну улицу и цртајте куће и зграде  и  зидове и кровове и и прозоре и одредите пут и тротоаре,зеленило ,лампе и обојте бојама по избору темпере,фломастери,дрвене, воштане ,суви пастел или комбинација техника ,проширите своје знање прочитајте у уџбенику-Перспектива од 46.-до 48.стр.касније ћу поставити фотографије радова ученика.Завршене радове потписане предајте по следећем распореду:

7-1 и 7-2 .  09.03.2021. уторак или 12.03 .2021. петак

7-3 -08.03.2021. понедељак 









ТЕМА ЧАСА:ГРАФИКА,СКИЦЕ ЗА ГРАФИКУ . Увод-Графика је техника којом се цртежи -скице умножавају помоћу плоча у безброј примерака -отисак.У новије време замењују их и компјутерске графике.Постоји висока ,дубока и равна штампа,и дрворез,бакрорез и линорез итд.У основној школи су се радиле једноставније графичке технике углавном линорез за графичке технике прво се раде цртежи -скице тушем и четкицом ,црне, беле, површине и линије теме су слободне па су скице помоћу индиго папира преношене на линолеум а резбариле су се само беле површине -удубљене а остале површине су пребојене шампарском пастом и ваљком и ако постоји шатампарска преса под притиском се ставља ирезбарени линолем па папир изнад и штампа -отисак или ручно руком се папир под притиском отискује и тако се  може штамапати безброј примерака -отисака .ВАШ ЗАДАТАК је да лист из блока броја 5 поделите оловком на пола за две скице на једном листу и скицирате оквир за сваку скицу посебно па смислите у простору сваке скице мртву природу или пејзаж или предмете итд. тема је слободна .подједнако морају бити заступљене црне и беле површине и линије на раду ,користити црни туш и четкицу ,само радимо скице за графику , имате времена да урадите, два листа из блока, по две скице, за период од четири часа до одређеног датума ,у међувремену предајте за квартал-тромесечје само портрет и линеарну перспективу-улицу.Наставница ликовне културе .Завршене радове сликајте и шаљите преко вибера по следећем распореду :
7-1 и 7-2 од 13.04 2021.до 20.04.2021.
7-3 до-12.04.2021. до19.04.2021. 


Нова тема часа: Обједињавање покрета игре и звука "СЦЕНА ЗА ПОЗОРИШНУ ПРЕДСТАВУ"Сцена је простор место где глумци глуме и налазе се разни предмети и намештај и разни осликани и направљени зидови, итд Све то боље дочарава публици где се та сцена дешава и публика се не црта .Сценограф је занимање у позоришту он је задужен да осмисли простор на позорници нацрта и касније уз помоћ осталих радника у позоришту направи или ослика сцену у зависности где се дешава сцена да ли у одређеној просторији или у природи .Изаберите текст или лектиру коју сте читали у школи по којој  ћете смислити сцену.Обавезно нацртајте као што смо учили зидове и под и отворене завесе са стране што значи да је представа почела ,на пример  "Мали принц" на позорници цртате необичне планете или "Робинзон Крусо" треба да дочарате острво и палме и делове брода и море и колибу итд.или она лектира или текст који сте читали по избору.Написати у наслову назив текста или лектире коју сте изабрали.Смислите шта ће се налазити на сцени од намештаја или предмета а шта на зидовима, не цртате глумце ,ликове из представе то је посебна тема ,само сцену.Будите оригинални и смислите занимљиву сцену.Користите боје по избору фломастере и дрвене,воштане или темпере или суви пастел Поздрав наставница ликовне културе.Шаљите што пре скице за графику,још нису сви послали све радове. Шаљите радове по следећем распореду:

7-1 и 7-2 до 25.05.2021.
7-3 до25.05.2021.

Нова тема часа :Обједињавање покрета игре и звука" МАСКА ЗА ПОЗОРИШНУ ПРЕДСТАВУ"У позоришту  поред сценографије и костима -одеће, за глумце-ликове из позоришне представе важну улогу има маска перике шешири итд .Позориште лутака или дечије позориште има занимљиве маске животиња лав.тигар или ако је дечија представа кловн или лик из цртаног филма или из филма и ту постоје занимљиве маске  преко целог листа нацртајте маску обојте лице или лепите колаж и обојте темперама или лепите вуницу или траке за косу и слично Смислите занимљиву маску и још урадите ову тему и закључивање оцена пошаљите радове које дугујете ,Поздрав наставница ликовне културе Донесите радове по следећем распореду:

7-1 и 7-2 до 15.06.2021.-ЗАКЉУЧИВАЊЕ ОЦЕНА
7-3 до 14.06.2021.-ЗАКЉУЧИВАЊЕ ОЦЕНА


Коментари

Популарни постови са овог блога

ОСМИ РАЗРЕД -ТЕМЕ- ОД 01.09.2020.( све теме су ту , пронађи их клизачем теме су постављене једна испод друге )

ШЕСТИ РАЗРЕД-ТЕМЕ.ОД 01.09.2020.(све теме су ту пронађи их клизачем теме су постављене једна испод друге)