ШЕСТИ РАЗРЕД-ТЕМЕ.ОД 01.09.2020.(све теме су ту пронађи их клизачем теме су постављене једна испод друге)
ШЕСТИ РАЗРЕД-ОД 01.09.2020.
ТЕМА ЧАСА:СПОНТАНИ РИТАМ БОЈЕНИХ МРЉА ЛИНИЈА И СВЕТЛИНА инспирација природа .Нацртајте жбун или цвет и попуните мрљицама неправилног облика ,линијама и површинама цео рад нека то буде игра материјалима и бојама по избору ученика створите слику од разних материјала комбиновањем колаж папира,фломастера.дрвених боја,темпера,воштаних боја изаберите комбинацију коју ви желите,попуните цео рад и позадину у међувремену купите темпере требају нам за следећу тему.Ако нешто није јасно питајте може и преко вибера или е-маила као прошле године, наставница ликовне културе ,завршене радове донесите у школу по следећем распореду:
6-1-и-6-2 у среду или четвртак први час скупите потписане радове и ја ћу их узети и оценити 16.09.2020.или 17.09.2020.
6-3-у понедељак 14.09.2020.-настава је у школи
6-4-у уторак 15.092020.четврти час скупите потписане радове и ја ћу их узети и оценити
ТЕМА ЧАСА:КРУГ БОЈА-,боја, подела боја и мешање боја.Боје делимо на основне и изведене боје ,основне боје су : ЖУТА ,ЦРВЕНА и ПЛАВА ,ове боје имате у комплету темпера са њима добијамо све друге боје и то мешањем боја .Изведене боје су зелена, нараџаста и љубичаста и све остале боје.Прво на листу папира произвољно нацртајте кружницу преко целог листа .обележте тачком центар кружнице .забодите иглу шестара у центар и нека буде размак 4 cm између једне и друге кружнице,затим у центар кружнице- мање забодите иглу шестара и одмерите полупречник мање кружнице затим полупречник ту меру не померајте шестар понављајте и бележите тачкама по мањој кружници ,те тачке спојте са центром и добићете 6 једнаких поља и забележите оловком боје као на шеми ж-то је жута ц-то је црвена п-то је плава н-то је наранџаста з-зелена и љ-то је љубичаста,када сте забележили боје немојте истиснути из ваше темпере сву боју него јако малу количину као величину грашка ,да не потрошите темперу а нисте још ништа обојили ,припремите четкице и немојте многа стављати много воде у темперу некада је темпера довољно разређена да не треба додавати воду или врло мало треба вам палета или поклопац где истискујете боју .Прво обојте забележена поља за основне боје то су боје из тубе темпере жута,црвена и плава затим н-наранџасту добијамо тако да помешамо исту количину ж-жуте и ц-црвене ,затим з-зелену добијате тако што помешате исту количину жуте и плаве и љубичасту помешате исту количину црвене и исту количину плаве напомињем количине су мале као величине грашка не трошите огромне количине темпере када мешате две боје ви морате добро измешати боју четкицом пре него што обојите поља обојте забележена поља једно по једно н-наранџастом з-зеленом и љ-љубичастом ово ће вам бити први задатак остаје нам и прстен али сачекајте објашњење за поступак рада ту ће бити нијансе боја .
други задатак:Нијансе боја у прстену,кругу боја поделите на 6 поља прстен ,пратите шему и забележене скраћено нијансе жз-то је жуто зелена добија се тако што помешамо два грашка та величина и један грашак плаве ,затим пз-плаво зелена .две количине плаве и једна количина жуте ,обојте та поља затим жн-то је жутонаранџаста две количине жуте и једна црвена и цн-црвенонаранџаста то је две количине црвене и једна жута обојте означена поља и остаје још да обојите поља цљ-црвенољубичаста две количине црвене и једна плава и пљ-плаво љубичаста две количине плаве и једна црвена обојте поља која су означена и завршили сте круг боја ,позадину ако хоћете обојте по избору овде је предтављен поступак рада и завршен рад на фотграфији све што није јасно питајте или преко вибера а још боље у школи .наставница ликовне културе, завршене радове донети у школу по следећем распореду:
6-1и 6-2-30.09.2020 или најкасније 07.10.2020.среда или четвртак или петак скупите потписане радове пре првог часа или другог и нека два ученика донесу радове ,потражите ме у зборници
6-3 настава је у школи
6-4 29.09 или најкасније06.10.2020.потражите ме у зборници
ТЕМА ЧАСА:ХЛАДНЕ БОЈЕ,то су плава зелена .љубичаста.Плава нас подсећа на воду која је хладна ,зелена на траву а љубичаста на камење и стене.Можете изабрати тему пејзаж-слике из природе,акваријум са рибицама или смислите ви оригиналну вашу ликовну композицију и обојте само са хладним бојама а то су плава зелена и љубичаста можете додати и белу темперу да добијете светлију плаву или зелену или љубичасту да се подсетимо бела црна нису боје и немојте их користити на раду -то су тонови бела се користи само у овом случају да посветли боју кад се измеша са бојом ,рад се боји само темперама.све што није јасно питајте ,обавезно оцењивање свих радова зато што је квартал и морате имати оцене ,наставница ликовне културе све завршене радове донети по следећем распореду у школу :
6-1 и 6-2 -14.10.2020 или најкасније 22.10.2020 потписане радове скупите и потражите ме у зборници
6-3-настава је у школи
6-4- донети завршене радове15.10.2020. или најкасније 22.10.2020.потписане радове скупити и потражите ме у зборници
ТЕМА ЧАСА:ТОПЛЕ БОЈЕ,то су жута ,црвена наранџаста .Сунце је жуто и топло а понекад је наранџасто и црвено ,ватра је топла и доминирају боје , жута и наранџаста и црвена .Изаберите тему коју желите природу -пејзаж,ватру у камину или птице, папагаје и обојте им перје топлим бојама или лептире,цветове ,лоптице или смислите ви оригиналну композицију и обојте их топлим бојама ,као и до сада користите темпере ако нешто није јасно питајте ,наставница ликовне културе ,завршене радове донети у школу по следећем распореду:
6-1 и 6-2-04.11.2020.или најкасније 11.11.2020.потписане радове скупити и предати у зборници
6-3-настава је у школи
6-4-донети завршене радове 0511.2020. или најкасније 12.11.2020. потписане радове скупити и предати у зборници
ТЕМА ЧАСА : КОМПЛЕМЕНТАРНИ ПАРОВИ БОЈА ,Комплементарни парови боја су:
1.ЖУТА И ЉУБИЧАСТА
2.ПЛАВА И НАРАНЏАСТА
3.ЦРВЕНА И ЗЕЛЕНА
Ова три пара боја су обавезна у теми а композиција је слободна ако нацртате десет лоптица ,или лептира или рибица у акваријуму у композицији коју ви смислите,сви ти облици морају имати заступљене комплементарне парове боја ако се одлучите за лоптице неколико ће бити обојено жутом и љубичастом а неколико плавом и наранџастом а неколико црвеном и зеленом бојом,позадину обојте неком од ових 6 боја којом хоћете,темперама.нставница ликовне културе ,ако нешто није јасно питајте .Завршене радове шаљите по следећем распореду:
6-1 и 6-2 -25.11.2020. или најкасније 02.12.2020.скупите потписане радове и предати у зборници неком од наставника
6-3-настава је у школи
6-4-26.11.2020. или најкасније 03.12.2020. скупите потписане радове и предати у зборници
ТЕМА ЧАСА:ПЛАН ГРАДА Боје ,основне и изведене боје ,основне боје су жута ,црвена и плава а изведене боје су наранџаста зелена и љубичаста. Цртате прво план града или мапу града као из ваздуха ,ваздушне перспективе као из авиона ,може вам помоћи снимак плана града у географском атласу нацртајте улице и путеве и обојте жутом бојом ,можете користити лењир,затим кривим линијама нацртајте реку коју бојите плавом бојом, затим распоредите кровове кућа као квадрате које бојите црвеном бојом ,љубчастом бојом поједине кровове и мост или пругу, травњаке бојите зелено и земљу наранџастом,користите прибор који желите наставница ликовне културе ,убрзо је полугодиште и пошаљите рад преко вибера или е-маилом ,сликајте напишите име и презиме ,по следећем распореду :
6-1 и 6-2 - 10.12.2020 или 14.12.2020. закључивање оцена на полугодишту
6-3 -10.12.2020. или 14.12.2020.-закључивање оцена на полугодишту
6-4 - 10.12.2020. или 14.12.2020.- закључивање оцена на полугодишту
ТЕМА ЧАСА:ТЕКСТУРА -КОЛАЖ Текстура је површина неког предмета и може бити:
1,ХРАПАВА
2.ГЛАТКА
3.СЈАЈНА
4.МАТ
Смислите занимљиву композицију тема је слободна, например лептир ,цвет ,и кловни слично , на раду морате имати заступљене све четири текстуре, храпаву ,глатку ,сјајну и мат Сакупите материјале који су потребни и лепите их ,
Храпава текстура :материјали ткани материјал-џак -парче или слично ,вуница ,вештачко крзно ,парче или шмиргл папир -парче
Глатка текстура:материјали као колаж папир ,ткани текстил ,дугмади слично
Сјајна текстура :Сјајна фолија или фолија од чоколаде -сјајна ,сјајни колаж папир или сјајне перлице и слично
Мат текстура:Колаж папир који се не сија и картон који се не сија
Све материјале које нисам навела а спадају у ове четири текстуре можете додати
Завршене радове донесите у школу по следећем распореду предати у зборници :
6-1 и 6-2 -17.02.2020.среда .или најкасније четвртак 18.02.2020.или петак 19.02.2020.
6-3-настава у школи и 6-4 -16.02.2020.
ТЕМА ЧАСА:ТЕКСТУРА -РИБЕ У ВОДИ ИЛИ МОРСКО ДНО ИЛИ АКВАРИЈУМ СА РИБИЦАМА Већ смо научили да је текстура површина неког предмета и да може бити храпава ,сјајна,глатка и мат ,линијом можемо показати различите текстуре ,различитих материјала као и површине лишћа морских трава и сруктуру материјала песак објаснити тачкицама и различитим линијама сунђере и корале и шкољке ,површину крљушт на површини тела рибе и таласе воде и мехуриће ,потрудите се да нацртате што више различитих текстура и линија. Користите прибор по избору значи дрвене боје, фломастере ,воштане или неки други прибор или комбинацију прибора .Наставница ликовне културе Завршене радове можете донети у школу по следећем распореду и предати у зборницу по следећем распореду
6-1 и 6-2 -10.03.02021. среда или 11.03,2021. четвртак или петак 12.03.2021.
6-3 -настава у школи
6-4 четвртак 11.03.2021.
6-1 и 6-2 до26.05.2021.
Коментари
Постави коментар